Rendszereink biztonságát elsődleges fontosságúnak tartjuk, ennek megfelelően rendszeresen végzünk biztonsági ellenőrzéseket, illetve magas szintű védelmi megoldásokat alkalmazunk. Ennek megfelelően:
- A sérülékenységek kezelésének folyamata dokumentál és szabályozott.
- Remediation intézkedések ütemezése során figyelembe vesszük minden esetben legalább az adott sérülékenység besorolását és az érintett informatikai rendszerelem kritikusságát.
- Az általunk nyújtott szolgáltatásokhoz kapcsolódó és általunk felügyelt rendszerelemeket valamint EIR-eket rendszeres sérülékenységvizsgálatnak vetjük alá.
- A kritikus és magas sérülékenységek kezelésről mihamarabb gondoskodunk.
- Technológiai sebezhetőségeket a hardening tevékenységeink részeként kezelünk, szabványos és gyártói ajánlások, valamint szakmai útmutatások mentén.
- Egyetlen kapcsolattartó pont és kommunikációs csatornák határozunk meg a szállítókkal, szolgáltatókkal és hatóságok felé.
- A valós sérülékenységek kezelését kockázatmenedzsment & incidensmenedzsment folyamatainkon keresztül kezeljük
- Az egyes rendszerelemek és EIR-ek sérülékenység vizsgálatának gyakorisága és módja rögzített.
- Magas szintű, sérülékenységmenedzsment eszközöket használunk.
- Rendszeresen futtatunk automatizált teszteket a releváns sérülékenységek azonosítására.
- Több, független forrásból érkező sérülékenység adatbázisokat használunk.
- Hivatalos csatornáinkon érkezett megkeresésekre mihamarabb válaszolunk.
- Ügyfeleinket érintő, általunk nem üzemeltetett rendszerek esetében hivatalos kapcsolattartói csatornán értesítjük ügyfeleinket.
- Sérülékenységmenedzsment folyamataink során betartjuk a hatályos, érvényes és releváns jogszabályokat valamint szerződéses elvárásokat.
Kérjük beszállítóinkat és szolgáltatóinkat, hogy jelentsék felénk rendszereik, termékeik illetve szolgáltatásaik olyan sebezhetőségeit, amelyek kockázatot jelentenek a Rendszerinformatika Zrt. saját, valamint ügyfeleinek, szolgáltatásként adott informatikai rendszerekre
Külső fél által azonosított sérülékenységek jelentésének módjai
Fentiek mellett is lehetnek sebezhetőségeink, melyekről minél hamarabb szeretnénk értesülni, hogy a lehető leggyorsabban lépéseket tehessünk annak kezelésére.
Amennyiben egy külső fél sebezhetőséget fedez fel, arról mindenképpen szeretnénk tudni azért, kérjük mihamarabb értesítsen minket elsődlegesen a következő csatornán: abuse@ri.hu
Amennyiben egyéb csatornán, vagy Jira jegyen tartja velünk a kapcsolatot, az azonosított sérülékenységet ott is is eljuttathatja hozzánk, kollégáink átirányítják a megfelelő kollégához.
Kérjük minden esetben gondoskodjon a bizalmas adatok védelméről!
Kéréseink a külső, arra nem szerződött fél általi sebezhetőségek azonosításával kapcsolatban
- Ne használja ki az Ön által felfedezett sebezhetőséget vagy problémát;
- Ne fedje fel a problémát mások előtt, amíg azt nem kezeltük;
- Az azonosított hiányosságot kezelje bizalmasan;
- Ne alkalmazzon fizikai biztonság elleni támadásokat, social engineeringet, elosztott szolgáltatásmegtagadást, spamet vagy egyéb olyan eszközt, mely veszélyeztetheti rendszereinket vagy ügyfeleink rendszereit;
- Ne végezzen olyan vizsgálatot, amely veszélyeztetheti szolgáltatásunk stabil működését;
- Ne végezzen nem engedélyezett tesztet;
- Adjon elegendő információt a probléma reprodukálásához, hogy a lehető leggyorsabban meg tudjuk oldani azt. (Általában elegendő az érintett rendszer IP-címe vagy URL címe és a sebezhetőség leírása, de az összetett sebezhetőségek további magyarázatot igényelhetnek);
- Szerződött ügyfeleink részére a vizsgálatok vonatkozásában is az ÁSZF-ben lévők irányadók (lsd.12. Auditok, ellenőrzések);
- Amennyiben Ön betartotta a fentieket, nem teszünk semmilyen jogi lépést Ön ellen a jelentéssel kapcsolatban;
- Bizalmasan kezeljük a megkereséseket;
Jelentett sérülékenységekkel kapcsolatos feladataink
Amit vállalunk:
- Mihamarabb válaszolunk az észrevételekre;
- A beérkezett észrevételeket rögzítjük és megvizsgáljuk;
- Amennyiben egy sérülékenység releváns, azt belső Biztonsági gyengeségek és sérülékenységek menedzselésének szabályaink szerint kezeljük;
- Tájékoztatjuk a jelentőt a probléma megoldásának előrehaladásáról;
- Amennyiben az azonosított sérülékenység egy szerződött ügyfelünket érinti, felé a hivatalos kapcsolattartási úton történik az esetleges őt érintő sérülékenységeket kommunikálása;
- Ügyfeleink által azonosított sérülékenysége, illetve általunk nem üzemeltetett rendszereket érintő sérülékenységek osztályozása és kezelése belső szabályainktól eltérhet (bővebb tájékoztatásért kértjük forduljon dedikált kapcsolattartója felé).
A Rendszerinformatika Csapata